fredag 6 september 2019

Lyxtorsdag

Jag håller fortfarande på med min frysrensning inför älgjakten. Men det hindrade mig inte från att ordna lite vardagslyx med god middag och efterrätt för en kompis igår. Det enda jag köpte var lite färska grönsaker i övrigt använde jag det vi hade i frys och skafferi.

Ida blev först lite besviken att jag inte gjorde någon ny smarrig efterrätt utan använde kakor vi hade i frysen, men när vi sedan fikade så tyckte hon att det var riktigt gott och saknade inte något nybakat.

Till middagen ugnsstekte jag en laxbit som jag sedan blandade ihop med pasta, pesto, färsk spenat, romanticatomater och annat gott. Här hittar ni receptet. Jag hittade även två till laxbitar i frysen så de tog jag också upp och de ligger nu och gravas i kylskåpet för kommande fester.


Efterrätten blev rabarber- och jordgubbsmuffins i miniformat och mina söta men goda chokladkolakakor.

Mysigt att lyxa till en vanlig jobbtorsdag med kompisbesök. Eller vanlig o vanlig. Jag har inte så många vanliga jobbdagar nu när jag agerar taxichaufför, assistent och sjuksyster till Ida som behöver extra mycket hjälp med sitt brutna ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar