onsdag 31 maj 2017

Grillade champinjoner fyllda med färskost

Vill ni ha ett riktigt gott tillbehör till grilltallriken? De här fyllda champinjonerna är så himla goda och mättande att äta tillsammans med grillat kött och sallad.


Grillade champinjoner fyllda med färskost

färska champinjoner
färskost, t.ex philadelphiaost
grillkrydda
olja

Rengör champinjonerna och ta bort foten.
Fyll med färskost.
Krydda med grillkrydda.
Olja undersidan, jag häller lite olja på tallriken där alla champinjoner ligger så får de olja på sig.
Grilla.

Champinjoner tar längre tid att man kan tro att grilla. Jag tycker de blir bra om man grillar dem länge på låg temperatur så att de blir genomgrillade och lite mjuka men ändå behåller lite tuggmotstånd.

Ostfyllda champinjoner kryddade med grillkrydda redo för grillen
Perfekt tillbehör på grilltallriken

En onsdag med många tider att passa, hoppas jag håller koll på alla och inte missar något viktigt. Tur att jag har kalendern i mobilen och alltid kan dubbelkolla vad som gäller. Det blev dock lite ändrade planer i sista sekund då Ida kom ner till oss i natt med orden "Det känns som när jag hade halsfluss", vi hoppas dock att det inte är så allvarligt utan bara lite halsont. Hon sover fortfarande så jag har inte kunnat kolla status på henne än, skönt att han sover för sömn är bästa medicinen....hoppas jag. Vi har varken tid eller lust med sjukdomar nu när så mycket roligt står i våra almanackor.

Nu är det i alla fall dags för en kopp te - trots att det inte står i min kalender 😀
Ha en bra onsdag, denna sista dag i maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar