torsdag 4 maj 2017

Rabarberbubbel

Nu tycker jag det är dags för en drinktorsdag igen med tips till morgondagens fredagsdrink. Solen skiner och helgen är på gång - det kan ju inte bli bättre. I södra Sverige verkar ni ju även ha fått kanonvarmt, här har vi varmt men inte är det nån sommarvärme precis.

Om man vill ha lite extra vår- eller sommarfeeling passar detta rabarberbubbel perfekt och chansen är nog stor att jag tar ett glas även denna helg. Så god och så enkel!


Rabarberbubbel

koncentrerad rabarbersaft
torrt mousserande vin
jordgubbar
citron

Häll rabarbersaft i ett glas.
Dela jordgubbarna och citronen.
Lägg jordgubbar och citron i glasen.
Fyll på med mousserande vin precis före servering.

Rabarbersaft har jag gott om i frysen och om nån månad kan jag göra en ny omgång, perfekt. Det är detta recept jag använder. Men har ni inte tillgång till rabarber eller hemmagjord rabarbersaft så finns det rabarbersaft att köpa har jag sett.

Jag gjorde alkoholfria drinkar också till barnen och då bytte jag ut det mousserande vinet mot bubbelvatten och de gjorde stor succé hos barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar