måndag 8 maj 2017

Kyckling- och zucchinigratäng

Igår var vi duktiga och stekte kycklingfiléer i småbitar för att underlätta matlagningen till dagens middag när vi kommer hem trötta och hungriga. Till dagens gratäng utgick från kyckling- och zucchinilasagnen som jag har lagat tidigare men i dag struntade jag i lasagneplattorna.


Kyckling- och zucchinigratäng

5 hg kycklingfilé
2 zucchini
3 msk röd pesto
salt o peppar
1 förpackning Kelda tomatsoppa
riven ost

Dela kycklingfilén i småbitar. Skiva zucchinin.
Stek kycklingen, salta o peppra, blanda med pesto.
Stek zucchinin, salta o peppra.
Häll lite tomatsoppa i en ugnsform.
Varva zucchini, kyckling och tomatsoppa.
Strö på riven ost.
Tillaga i 225 grader i ca 20 minuter.

Det här var verkligen i min smak. Jag älskar zucchini och tycker det blir så himla gott i gratänger och passar superbra ihop med tomat. Det blir en mustig o god smak tack vare tomatsoppan som är färdigkryddad.


Det har varit en hel del fix och planering hela kvällen men nu tar jag paus och fortsätter med det i morgonkväll istället. Nu ska jag fixa i ordning morgondagens lunchlåda, jag tror att det blir en ägg- och kycklingsallad med favorit-caesardressing. Jag gjorde en stor sats i går och tog bara med lite drygt hälften till gårdagens tjejmiddag, så jag har kvar en del i kylskåpet. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar