måndag 29 maj 2017

Morsdag

Igår tillbringade vi några timmar hos mina föräldrar för att fira mamma och det blev värsta mys-eftermiddagen tillsammans med mina föräldrar, min syster med familj och min egna familj och dessutom med en massa gott att äta. Mamma bjöd dit oss med orden "Jag ska bara baka en paj som ni kan komma o smaka om ni vill". Men när vi klev genom dörren hade hon dukat fram en massa goda snittar o gott bubbel och sedan dukades det fram kaffe, te, kakor, paj, bär och grädde som vi fortsatte mumsa på.


Ingen middag var bestämd eller förberedd hemma så vi blev lite slöa och beställde pizza istället. En nödlösning som är skön att ta till ibland när man varken har tid eller energi att laga mat. Men nu är jag lite less pizza för ett tag, då jag åt samma pizza både i fredags och i går (och resterna i dag till lunch).


Eftersom barnen har ledigt från skolan i dag passade jag på att sluta lite tidigare. Och det var nog tur för jag är så himla trött för vi har lyckats vända på dygnet denna ledighet och jag somnade därför alldeles för sent i går för att orka stiga upp jobb-tid i morse. Undra hur det går för barnen att stiga upp imorgon. Ida sov till halv tio i morse och lär inte kunna somna i vettig tid i kväll.

Nu ska jag baka ett hälla-ut-bröd som ska jäsa i över en timme och då ska jag passa på att vila. 
Vi hörs lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar