söndag 21 maj 2017

Soligt fika

Oj så lycklig jag blir av detta väder!
Och så mycket energi jag får. I dag har jag bland annat bakat en ny omgång gott fröknäcke, bakat kladdkaka med krispigt täcke, fixat middag, gjort äggmuffins och stekt 2 kg kycklingfilé och 1 kg taco-köttfärs till kommande middagar.

På eftermidda'n bjöd jag över mina föräldrar på lite gott fika i solen ute på altanen. När vi skulle få gäster passade jag på att baka en kladdkaka med krispigt täcke som blev supergod så det receptet ska ni få snart. Till kladdkakan åt vi jordgubbar och grädde, så himla gott och så somrigt.

Dukade fram fikat i skuggan medan vi själva satt i solen och njöt länge länge.

Till middag var det bara jag och Ida hemma för Olivia jobbade och Leif o Isak var i Överkalix på fotboll (Isaks lag vann) och efter mycket funderande vad vi skulle äta för gott kom jag på vad Ida har önskat ett tag men inte fått - Spagetti Carbonara!

Så jag överraskade henne med en tallrik med krämig o god Carbonara och hon blev superglad - precis som jag hade hoppats på. Till mig själv gjorde jag en ägg- och baconsallad som jag åt tillsammans med ett glas rosé. Vi satt länge i vår loungemöbel och njöt av den goda maten och det härliga vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar