onsdag 4 november 2015

Snart är det kladdkakans dag

Oj vad alla tipsar om kladdkakans dag på lördag, bloggar, facebook och instagram är fulla med påminnelser. Så det är väl bäst att jag hänger på trenden och tipsar om några kladdkakor. Här kan ni läsa fjolårets inlägg om mina favoitkladdkakor. Egentligen är ju alla kladdkakor goda, bara de inte blir för torra (som min senaste blev).

I år tipsar jag om lite annorlunda kladdkakor, kladdkakor utan.....

Jag kunde inte gissa att denna underbart goda kladdkaka var bakad utan gluten.



Jag har flera recept på kladdkakor utan ägg, men det här är min favorit just nu.



Längtar till advent för då ska jag baka den här goda saffranskladdkakan och servera med lingongrädde. Ni måste prova!



Perfekt att kunna göra en kladdkaka på några minuter. Det kanske är fler än jag som inte har ugn på jobbet, men här har ni lösningen om ni ändå vill servera nybakat på jobbet.


(Klicka på rubrikerna så kommer du till de olika recepten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar