lördag 21 november 2015

Bra början

Den här helgen har börjat lika bra som jag ville. Tänk vad lite som behövs för att bli lycklig :) Helgen började med en trevlig fredagkväll med gäster, ost, kex och vin och har fortsatt med en härlig lördag då jag har hunnit både baka, laga mat och ha fikagäster.

Gårdagens gäster hade med sig en flaska öl. Men det var ingen liten flaska de hade med sig, 3 liter öl i en plastflaska. Den var inte bara rolig, den var visst hyfsat god dessutom :)


Förutom två olika middagsrätter har jag hunnit med att baka lussekatter, saffransbullar med vanilj- o mandelmassefyllning och kanelkakor med hjortronkräm. En underbar köksdag och nu är julbaket äntligen igång så nu ska fortsättningen planeras. Ida vill baka pepparkakor så jag ska göra en pepparkaksdeg som får stå och mogna till nästa helg. Men vad ska jag baka mer?!

Kanelkakor med hjortronkräm
Saffransbullar med vanilj- och mandelmassefyllning
Lussekatter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar