fredag 6 november 2015

Snart är det jul, eller?

Nu är ännu en härlig fredagkväll här och nu har jag bestämt mig för att jag ska bli frisk. Tror ni att det räcker att bestämma sig? :) Som oftast efter en förkylning får jag problem med bihålorna. Det började redan i går med sån hemsk värk i bihålorna runt vänster öga, tur att Rinexin och värktabletter finns.

Nu ikväll mår jag faktiskt lite bättre, peppar, peppar... så jag hoppas att jag slipper tillbringa ännu en helg sjuk i soffan.

Ser ni vilken god macka jag har ätit idag?

I dag har den första julkänslan infunnit sig då vi har ugnsstekt och griljerat en julskinka. Långt ner i frysen hittade vi en ganska stor bit som det var hög tid att tillaga och äta. Så smarrigt med en knäckemacka med julskinka och äppelmos.

Nu är jag sugen på att julpynta, julbaka och framför allt julmysa. Men nu ska vi först fira fars dag och en födelsedag innan vi börjar ladda för första advent, lucia och jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar