måndag 23 juli 2012

Basilikasås

Idag började Isaks hockeyskola och han verkar ha haft det kul från tidiga morgon till (ganska) sena kväll. Vi andra har inte gjort så mycket, jag och tjejerna var en sväng till Ica Maxi och kompletteringshandlade lite av sånt vi missade igår. Ida hade sån tur så lekrummet öppnade precis när vi kom dit så hon ville vara där medan jag och Olivia handlade. Inte mig emot!

Sen har jag bakat lite bröd till försäljning för om det inte regnar på lördag tänker jag sälja gamla saker och nytt bröd på bakluckeloppis på Coop Forums parkering på Storheden (Luleå). Kommer ni dit i så fall?

I dag grillade vi röding och till den blandade jag ihop en enkel sås av ingredienser jag oftast har hemma.
Basilikasås
100 g cream cheese
1 dl turkisk yoghurt
0,5 dl fryst basilika
flingsalt

Blanda ihop alla ingredienser.
Smaka av med flingsalt och ev. mer basilika.


Basilika i alla former är en favoritkrydda hos mig. Såsen passade jättebra till fisk men passar nog även till kött då basilika inte är en "fiskkrydda".
Blålila tunga efter blåbärsätande.

Efter middagen ville Olivia baka en blåbärspaj och det fick hon bara hon lovade att diska bort efter sig och det gjorde hon. Duktigt! Ida ville äta lite blåbär och efter det var hennes tunga rejält blå eller lila. Otroligt vad blåbär färgar. När jag sen väl tog mig ut på en promenad så börjar det regna så klart. Irriterande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar