onsdag 4 juli 2012

Grekisk middag

I dag har vi gjort klart det sista inför Idas 5-årskalas för kompisarna imorgon. Vi har handlat glass, chokladsås, ballonger och andra viktiga saker inför ett barnkalas och vi har packat fiskdammspåsar och blåst ballonger. Nu hoppas vi att allt flyter på imorgon och att Ida blir nöjd med sitt kalas.


Dagens middag blev grillade grekiska färsspett, grekisk sallad, tzatziki och baguette som vi åt ute i solen. Nu lyser åtminstone solen men det är ingen riktig sommarvärme utan det är bara solen som värmer. Fast jag är nöjd med att vi kan sitta ute och äta igen. Men, men än har vi inte gett upp hoppet om riktigt varma och härliga dagar på stranden. Igår kväll gick Olivia och Isak ner till stranden och hade med sig kameran och när jag tömde den idag såg jag att de hade lyckats ta några riktigt bra kort.

Nu ska jag gå och sova så jag är pigg imorgon när huset invarderas av tio 5- och 6-åringar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar