torsdag 1 augusti 2019

Sista rycket

Jag försöker klämma ur det sista av sommaren och semestern för nu har jag bara en semestervecka kvar. Igår hade vi grillknytis med en massa olika kött, ugnsrostad potatis, en stor sallad och såser av alla de slag. Det var proppfullt på bordet av all mat och runt bordet av alla gäster. Så underbart!

I förrgår var jag på tjejmiddag med en massa grill-gott bl.a min köttfavorit på grillen - flankstek. Till det serverades det krossad vitlökspotatis, pepparsås och grillade majskolvar, sparris och jalapenoostfyllda champinjoner. Mums!

Godaste köttet.
Gott och vackert
Dessa champinjoner är så goda, ja självklart är det andra gott också.
Mitt val!

Som oftast när vi träffas är det choklad som gäller till efterrätt. Det är alltså inte bara jag som är tokig i choklad. I den här chokladkakan gömde det sig lemon curd och till kakan serverades det blåbär och Norrbottens-jordgubbar (de godaste och sötaste jordgubbarna) och glass.

Choklad till efterrätt är bästa efterrätten

Vädret var inte det bästa i tisdags, men vi kunde faktiskt sitta ute o äta. Man får glädjas åt det lilla! Men efter maten gick vi in och åt efterrätten inomhus. Så trevlig och god kväll, åt en massa och surrade en massa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar