lördag 17 augusti 2019

Tusen gånger starkare

Vilken lugn och härlig lördag jag har haft!

Jag började dagen med att skicka i väg Isak till Stockholm och är lite avis på honom. Jag vill också ha några dagar i huvudstaden. Förhoppningsvis dröjer det inte så länge tills jag också får vara där.


Till lunch blev det grillad surdegstoast med halloumi och paprika på stan tillsammans med två kompisar. Så välbehövligt att få komma hemifrån i ett par timmar och prata med andra vuxna. Trots att jag älskar att vara hemma och umgås med Ida så är det skönt att komma ut ibland också.

Vi har verkligen så mysigt jag och Ida på dagarna. Jag försöker verkligen se positivt på detta elände med hennes brutna ben och något väldigt positivt är all tid vi två får tillsammans. Ja, egentligen får vi extra mycket tid tillsammans hela familjen, för både Olivia och Isak är också mycket med oss nu.

Ser ni bilden här nedanför? Det är lycka på ett fat. Mamma kom hit med nybakad blåbärskaka så vi fick lyxefterrätt idag. Lovely! Ni skulle ha sett Ida efter första tuggan. Hon älskade blåbärskakan och visade det tydligt.


Kvällen avslutade vi med en kanonfilm som jag hade glömt bort. Jag såg den med Olivia när hon var i Idas ålder och nu var det Idas tur. Så glad att jag fick upp den som förslag när jag googlade så jag blev påmind om den. Alla med tonårsbarn (eller nästan tonåringar) borde se denna film med sina barn. Eller egentligen borde nog alla se den. Filmen jag pratar om är Tusen gånger starkare. Se den nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar