torsdag 15 augusti 2019

Taco-gratäng med ostkräm

Igår var det dags för tacomiddag igen, men istället för vanliga tacos gjorde jag en tacopaj och en krämig tacogratäng. Så himla gott och roligt att variera våra taco-middagar. Tack o lov blev det inte ens nå protester från familjen 😀


Taco-gratäng med ostkräm

Köttfärs
800 g köttfärs
2 påsar tacomix
250 g krossade tomater
Topping
purjolök
körsbärstomater
Ostkräm
200 g philadelphiaost, naturell
1 dl crème fraiche
riven ost

Bryn köttfärsen.
Tillsätt kryddmix och krossade tomater. Låt koka några minuter.
Lägg köttfärsblandningen i en ugnssäker form.
Strimla purjolöken och strö över köttfärsen tillsammans med halverade tomater.
Blanda ihop philadelphiaost och crème fraiche. 
Bred/klicka ut det och avsluta med riven ost på toppen.
Gratinera i ca 20 minuter i 225 grader.
Servera tillsammans med sallad och eventuellt tacochips.


Eftersom vi åt tacos igår blir det inte någon tacofredag i morgon. Undra vad vi då ska hitta på? Trots att det inte är nån större skillnad på dagarna numera så vill jag ändå få lite fredagskänsla. Så lite godare och "roligare" vill jag äta.

Fast den riktiga go'middan sparar jag till söndag för då är det vår bröllopsdag. Tror t.o.m att jag ska ta ett glas bubbel då. Annars dricker jag inget vin nu när Ida behöver så mycket hjälp, inte för att jag någonsin blir full utan nöjer mig med 1 eller 2 glas. Men jag vill vara helt skärpt och med kanonbalans när jag ska hjälpa henne. Ingen större uppoffring 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar