söndag 25 augusti 2019

Soppmiddag med hembakat

Det jobbigaste med att ha middag på bordet varje dag är att komma på vad man ska laga. Därför blir jag så himla glad när barnen kommer med bra middagsförslag. Oftast när jag frågar om middagstips så får jag höra "Max", "pizza", "sushi" eller liknande och då blir jag inte lika glad. För jag vill ju inte ha tips på köpesmat.

Igår fick jag en riktigt bra önskan av Ida till dagens middag. Hon ville ha fisksoppa! Så självklart blev det fisksoppa i dag och för att få en riktigt god soppmiddag bakade jag lite bröd också. Nybakat hembakat bröd till soppa ger ju extra guldkant till middagen, eller hur?

Ida blev supernöjd över middagen och berömde mig flera gånger för att jag är så duktig på att laga mat och baka. Älskar att få komplimanger 💖


Men jag glömde bort att vi bara var tre som skulle äta i dag så nu har vi fisksoppa till mååånga fler måltider. Vilken tur då att jag inte tillsatte räkorna i grytan utan var o en fick ta själv till sin portion. Uppvärmda räkor blir inte gott!

Strax är vi klara med alla kvällssysslor så då kan jag och Leif se ytterligare ett avsnitt av La casa de Papel. Har ni sett den serien på Netflix? Vi är inne på tredje säsongen och nu är den riktigt spännande. Första säsongen var stundtals lite seg och händelsefattig, men jag är glad att vi inte slutade se den för nu är den riktigt bra.

Undra vad vi ska äta till middag imorgon? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar