tisdag 15 april 2014

Fettisdag, eller?

Jag hade ett inlägg på gång till igårkväll men det blev lite ändrade planer. Istället för en lugn och skön hemmakväll med lite bloggjobb fick jag tillbringa ett par timmar på jouren. Ida hade oturligt nog fått i sig nötter och det var tyvärr den värsta av dem alla - cashewnöt. Hennes kropp reagerade som den har gjort tidigare också, den gör sig av med det farliga så fort som möjligt (hon spyr). Efter medicin och observation fick vi åka hem och än en gång pustade vi ut att det trots allt gick bra.

Men oron blir starkare för varje gång hon blir dålig. Tänk om det inte går lika bra nästa gång? När vi la oss för att sova sa Ida "Vilken tur att jag inte dog" och jag kramade om henne och höll med. Sen kom frågan som gjorde mig så ledsen för då förstod jag hur orolig även hon är, hon sa "Kan jag dö imorgon?". Jag lugnade henne och sa att faran var över.

Om ni visste hur mycket jag hatar nötter och allergi!


Eftersom jag hade tagit fel matlåda till jobbet igår blev det bara en liten yoghurt till lunch och middagen efter jour-besöket blev bara en macka så då kände jag att vi definitivt behövde semlor idag. Det är ju trots allt tisdag, inte fet-tisdag dock :)

Det är min första (och sista?) köpes-semla för i år. Några hemgjorda har jag hunnit med att äta med inte de goda köpta semlorna från gamla Holms bageri och konditori i Luleå, som har stans godaste fikabröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar