söndag 13 april 2014

Årets första bulgursallad

Åh vilken härlig tid vi har framför oss nu med sol, värme, grillat och en massa sallader. Det är så mycket godare och enklare med en sallad till maten på sommaren. På vintern vill man gärna ha potatis, ris, pasta eller nå annat varmt. Håller ni med mig?

I dag gjorde jag en god bulgursallad till den grillade rödingen och som jag njöt.


Dagens sallad bestod av
bulgur
mangold
gurka
körsbärstomater
rödlök
fetaost
som jag blandade ihop på ett salladsfat.

Det gröna ligger i botten så det blev en väldigt röd-vit sallad
Trots att det nu är söndagkväll kommer det ingen veckomatsedel. Men här hittar ni mina tidigare matsedlar. Jag har inte planerat nån mat för jag räknar med att de påsklovslediga barnen kommer vara på språng en hel del och kommer ta sig nå att äta när de har tid och lust. Dessutom har vi en massa rester i kylen efter helgen som vi måste äta upp. Och om några dagar är det helg igen då vi ska äta en massa sill, lax och ägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar