söndag 22 januari 2012

Mackverkstad

Söndagmorgon och vi har redan hunnit vara vakna ett tag, t.o.m Olivia. Isak har match idag och vi hade en beställning på 10 mackor som de ska ha till fikaförsäljningen. Förra gången gjorde jag mackor på hembakat bröd men eftersom det verkar lika populärt, om inte mer populärt, med köpesbröd gjorde jag det enkelt för mig idag och använde Lingongrova och Polarkaka. Jag varierade pålägget så att det blev lite roligare i alla fall, dessutom gjorde jag några med mjölkfritt margarin. Det är viktigt att tänka på allergiker!

Mack-verkstaden är redo!
Bröd och pålägg framdukat.

Efter frukost chockade Olivia mig genom att duka bort allt från bordet, hon ställde sig dessutom och diskade de två Mateus-faten. Tänk om hela da'n fortsätter så :)

Mackor till försäljning klara!
4 mjölkfria polarkakor med hamburgerkött eller skinka och gurka,
2 polarkakor med kaviar och ägg,
3 lingongrova med skinka, ost, paprika och gurka,
1 polarkaka med hamburgerkött, gurka och paprika.

Efter att knappt varit hemma nå varken fredag eller lördag har jag tänkt vara hemma och ta det lugnt mest hela da'n idag för att ladda batterierna inför kommande vecka. Det är mycket skidåkning på tv så jag parkerar mig nog i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar