torsdag 26 januari 2012

Chilinyheter

Isak var tvungen att vara hemma från skolan igår också eftersom han inte kände sig helt bra. Men idag har han varit på skolan men då var det dags för Olivia att känna sig krasslig och vara hemma. Spännande att se vem som är hemma imorgon eller om vi har sån tur att alla känner sig friska.

Har ni sett Santa Marias kryddnyheter? Jag har inte hunnit prova dem än men jag hoppas få tillfälle att testa dem i helgen.

Chipotle Chili Pepper
Hetta och karaktär från rökt, torkad jalapeño. Ligger på en sjua på den tiogradiga styrkeskalan för chili. Smaken är het och rökig med inslag av tobak och kakao.

Paprika Smoked
Mild och smakrik krydda som ligger på en nolla på den tiogradiga styrkeskalan för chili. Har fått sin karaktäristiska smak genom att röktorkas över öppen eld.

Nu är killarna på hockeyträning och Ida ropar att jag ska komma och leka med henne och dockorna. Jag ska visst vara mormor. Så det är bäst att jag går och leker lite med henne innan hon ska gå och lägga sig.

Sen är det dags att börja ladda för fredagsmys. Har ni bestämt vad ni ska äta och dricka för gott imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar