måndag 7 november 2011

Trött tjej i väntan på jul

Idag har Ida mest suttit framför tvn och tagit det lugnt. Med feber orkar hon inte så mycket mer. Hon åt lite lunch vid köksbordet sen gick hon och satte sig i tv-soffan igen. Efter ett tag gick jag och tittade till henne och då hade hon somnat sittande. Lilltjejen var nog rätt trött. Hoppas hon nu sover sig frisk.

Trött febrig 4-åring.

Nu är det mindre än 3 veckor till första advent och jag längtar. I helgen fuskade vi faktiskt lite när vi drack julmust. Barnen har inte ätit godis sen i somras och ska ha uppehålla till början av december och det är nog tur för mig för annars hade jag nog redan fuskat med Juleskum också. I år kommer Cloetta men en ny smak på Juleskum, nämligen Polka. Det tycker jag låter jättespännande, men jag ska inte provsmaka förrän i december.

En gammal favorit och kanske en ny.

Cloetta tillverkar 194 miljoner tomtar vilket motsvarar 1200 ton. Om man skulle hälla ut alla tomtarna i en hög skulle man fylla Globen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar