fredag 18 november 2011

Hemmafru

God morgon! I dag är Idas förskola stängd för de har planeringsdag så hon och jag har en hemmadag. Vi väntar finbesök av en kompis som inte heller kan vara på förskolan idag, så vi ska passa på att baka lussekatter.Olivia och Isak har precis gått iväg till skolan.

Fläskkarré med kryddpasta gjorde i ordning vid 6.30

I nio timmar ska min crock-pot nu gå.

Klockan är bara åtta men jag har redan hunnit en hel del. Tvättmaskinen är igång. En benfri bit fläskkarré är kryddad och nersatt i min crock-pot. Där ska den nu tillagas i minst nio timmar sen hoppas vi att vi har en god pulled pork-middag som väntar oss.

Saffransdeg är på jäsning.

En stor sats saffransdeg är på jäsning och ska alldeles strax bakas ut till lussekatter och saffransbullar med kanel.

Mums! Favoritmacka med te.

Men nu ska jag börja med en avokadomacka och en kopp te innan jag fortsätter med mina husmorssysslor. Vi hörs senare med recept och resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar