tisdag 1 november 2011

Cherry peppers med philadelphiaost, serrano, lime och koriander

Nu har jag och Olivia storstädat tvättstugan och hallen. Tvättstugan såg mer ut som en lagerlokal och byggarbetsplats än en tvättstuga när vi började men nu är det en skinande ren tvättstuga utan verktyg och byggmaterial. Utan Olivias hjälp hade jag nog aldrig orkat göra så fint. Man har inte misslyckats helt med uppfostran:)

Just nu står två köttfärssåser och puttrar på spisen, en "vanlig" och en med philadelphiaost. Det luktar ljuvligt och jag börjar bli lite småhungrig. Ska göra en sallad nu innan jag ska koka pastan. Här kommer första receptet på Tex Mex Tapas som vi åt i söndags.
Cherry peppers med philadelphiaost, serrano, lime och koriander
ca 10 Cherry peppers
3 msk Philadelphiaost 3 msk
2 skivor Serranoskinka, hackade
1,5 tsk färsk koriander, hackad
1 krm limeskal, rivet

Blanda Philadelphiaost, Serranoskinka, hackad färsk koriander och det rivna limeskalet till fyllningen.
Fyll varje cherry pepper med lite av fyllningen.

Söt och syrlig på samma gång. Ett gott drinktilltugg kan jag tänka mig. Jag tycker om lime så jag tog mer än ett kryddmått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar