tisdag 15 november 2011

Kantarellostsås

Nu har vi precis kommit hem från mina föräldrar mätta och belåtna efter en underbar palt-middag. Det är så gott! Nu ska Ida få välling och höra en bok och sen är det dags att sova för henne. Efter det är det läxdags för skolbarnen, i alla fall för Isak. Olivia brukar fixa läxorna själv så jag har dålig koll på när hon har läxor. Sen måste jag och Leif planera morgondagens logistik så den går ihop. Men nu ska jag gå ner och läsa för Ida. Myyyys!
Kantarellostsås
1 paket ost med kantarellsmak
1,5 dl grädde
1,5 dl mjölk
kantareller
salt o peppar

Dela kantarellerna något. Stek dem, salta och peppra, ställ åt sidan.
Smält osten i grädde och mjölk.
Låt koka någon minut. Späd med mjölk eller grädde till lagom konsistens.
Tillsätt kantarellerna, låt allt bli varmt. Smaka av med salt och peppar.

Det här blev en jättegod kantarellsås med mycket kantarellsmak tack vare osten och mycket kantareller. Den var jättegod till älgfilén. Den här varianten av kantarellsås kommer jag definitivt att göra fler gånger eftersom den var enormt enkel att göra och blev underbart god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar