fredag 18 november 2011

Nyklippta barn

Eftersom jag var ledig idag passade jag på att boka klipptid till både Isak och Ida. Skönt att få det gjort så att de är riktigt fina till jul. Isak ville bli klippt som Danny och jag tyckte det lyckades riktigt bra. Det viktigaste för Ida var att få rosa i håret och det lyckades också.

Varför är det så kul att göra till sig när det ska tas kort?

Vilken god middag det blev! En fläskkarré som tillagats i nio timmar i en Crock-pot var inte helt fel. Pulled pork som det heter lär vi äta fler gånger. Idag bestod tillbehören av pommes frites, kebabsås, gurka, tomat, majs och rödlök, nästa gång äter vi det nog med pitabröd.


Nu håller jag på att fixa det sista inför Isaks kompiskalas som han ska ha imorgon. Drygt en månad för sent! De ska på lasergame i Boden så jag måste ordna med all logistik, onödigt att alla kör fram och tillbaka. Efter spelet ska de fika. Vi får se om det blir där eller här hemma. Jag har förberett så att det finns fika i frysen att ta upp om det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar