fredag 3 januari 2020

Vitaminbrist

Jag fortsätter min jakt på tips för att sova bättre 💤

Nu har jakten kommit till vitaminer och mineraler. Jag har insett att jag nog borde se över vad jag behöver komplettera med för vitaminer, speciellt denna mörka årstid då man knappt ser nå dagsljus. Ska även bli bättre på att ta mig ut på lunchpromenader för att få lite ljusterapi varje dag.

Problemet med vitaminer är att jag är så dålig på att komma ihåg att ta dem varje dag, det blir tyvärr lite sporadiskt och då förstår jag ju att effekten inte blir den önskade. Men jag ska skärpa mig och få in en rutin vid t.ex. frukosten att ta vitaminer. Jag kommer ju ihåg att borsta tänderna varje morgon o kväll, så hur svårt kan det va'?


Eteriska oljor har jag också blivit tipsad om för att komma till ro och bli avslappnad inför natten. Är det någon som har provat? Himla intressant när man läser om dessa eteriska oljor och hur många användningsområde de har.

Jag kopplar ihop dessa oljor med massage, så jag blir lugn av bara tanken på hur avslappnad jag är då och hur gott det luktar. Nu är det ju tyvärr inte alla massörer som använder sig av eteriska oljor, men inget snack om att det förhöjer massagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar