onsdag 22 januari 2020

Förkyld eller bara trött?

Håller ni er friska? 

Det är många sjuka, både de med förkylningar och magsjukor, runt oss just nu. I dag känns det som även jag har en förkylning på gång och jag skulle inte bli förvånad om det är så, för två på jobbet är förkylda o hemma och jag brukar vara som en svamp när jag är kring förkylda. Alla förkylning drar jag på mig.

Men jag hoppas att min trötthet och konstiga känsla i kroppen endast beror på att jag är trött av alla timmars jobb de senaste veckorna. Men nu lyssnar jag på min kropp och tänker försöka sluta tidigt både torsdag och fredag. Jag tror och hoppas att det blir två lugna dagar på jobbet, så då passar jag på. Skönt att jag har så pass flexibelt jobb och kan bestämma ganska mycket över mina egna arbetstider.


I dag har jag storhandlat inför helgen och jag köpte hem en massa färsk ingefära och citron, så nu ska jag göra en sats ingefärashot och även riva ner ingefära i maten. Det kan aldrig bli för mycket ingefära. Jag käkar en massa goda apelsiner och clementiner just nu och hoppas att jag får i mig extra c-vitamin.

Nu ska jag sluta gnälla och gå o ta en varm dusch och en stor kopp te (dock inte samtidigt), se'n blir det en tidig kväll så jag hinner med många timmars sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar