torsdag 9 januari 2020

Parmesankräm

Är det fler än jag som älskar kalla såser som man lätt blandar ihop lite snabbt. Idag åt vi Rhode Island-sås till kycklingsalladen och i lördags åt vi Fetaostkräm till den grekiska pytt i pannan. Men det var inte de två såserna jag tänkte tipsa om, utan i dag tänkte jag dela med mig av den här supergoda såsen med bara två ingredienser - parmesanost och crème fraîche.

Jag älskar parmesanost och den här såsen var en riktig höjdare. Nu börjar jag ju längta till sommarens alla grillfester för då passar den här såsen perfekt. Men den funkar även till ugnsrostade rotsaker och kyckling till exempel, i brist på grillväder.


Parmesankräm

2 dl crème fraîche
1 dl parmesanost
salt o peppar

Rör ihop crème fraiche och parmesan.
Smaka av med nymald svartpeppar.


**************

Det har faktisk gått riktigt bra att jobba den här veckan, över förväntan. Har sovit hyfsat bra, så jag har känt mig ovanligt pigg dessutom. Men det blev som jag trodde - många timmar på jobbet men det har varit fullt upp så jag har knappt märkt av det. Dessutom har jag varit tidigt på jobbet alla da'r så jag har trots övertid kommit hem till midda'n som enligt mig är det viktigaste. Imorgon däremot hoppas jag att det bara blir åtta timmars jobb. Se'n hem o njuta av helgen.

Ida tog sig också upp i morse, efter viss möda. Inte lätt att stiga upp vid 7-8-tiden när man är van att sova till lunch. Inte helt oväntat var det en trött tjej nu i kväll eftersom hon dessutom har hunnit med en timmes basketträning, så hon somnade redan vid 21-tiden. Perfekt, så nu hoppas jag att det är lättare för henne att stiga upp i morgon.

Imorgon är det fredag 💃💃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar