tisdag 7 januari 2020

Nu kör vi!

Nu startar vi igång 2020 på allvar och jag är så redo!

I dag är första "riktiga" arbetsdagen detta nya år och det var länge sedan jag såg fram emot ett jobbår så mycket som i år. Det kommer bli flera förändringar på jobbet i år, vissa bra, vissa dåliga, men jag tror att det blir bra i det stora hela efter fjolårets skitår. Jag tycker om förändringar så bara att det händer något ser jag som positivt. Få se om jag är lika nöjd i slutet av året 😂

Jag hoppas även vi kommer vara friskare under 2020, vi fick mer än ett års dos av sjukdomar och olyckor under 2019 (och 2018). Usch jag orkar inte ens tänka tillbaka på allt elände vi har varit med om de två senaste åren. Nu ser vi framåt....


Eftersom barnen fortfarande har jullov kunde jag gå i väg tidigt till jobbet i morse, precis som jag älskar att göra. Så det blev en riktigt bra start på arbetsåret. På torsdag börjar skolorna och då vill jag vara hemma så att jag ser att åtminstone Ida tar sig upp och i väg. Det lär bli två jobbiga dagar innan det är helg och ledigt igen, Ida har lyckats vända dygnet och vaknar sällan före lunch. Men det är väl det som är det bästa med lov, jag älskar också att vara vaken länge och sova länge när jag är ledig så jag förstår henne.

Bilden här nedanför tog jag för nån dag sedan. Det var inte riktigt så halt idag, tack vare att det kom lite snö igår. Men ser ni hur lite snö vi har? Jag bor ju faktiskt i Luleå och vi brukar ha betydligt mer snö i januari. För 5 år sedan såg det ut så här i slutet av januari. Hur kommer det se ut i slutet av januari i år? Vi brukar ha rejält med snö varje år så det är väl bara att ställa in sig på att det kommer vräka ner i flera veckor framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar