lördag 23 juli 2016

Semestern är här

God morgon! Vilken härlig känsla att vakna upp till en ledig solig dag och veta att jag nu är ledig i flera veckor, istället för bara en helg. Så i dag tror jag faktiskt att jag inte ska göra nånting, bara vila, alla måsten får vänta tills i morgon eller nästa dag eller nästa....

Ni som följer mig på Instagram (@matro_sara) har redan sett min solgula sommardrink i gröngräset som fick inviga min semester. Vacker, god och fräsch! Efter drinken på altanen gick vi över till grannarna på grill-knytis och där blev vi kvar resten av kvällen. Vi hade med oss vår nya sommargrillfavorit - souvlaki, tzatziki och sallad. Men kvällens höjdare var nog Kickis räksallad som jag ska be om receptet till, så att jag kan ge er.

Till maten provade jag det nya rödvinet Pazzione by Pernilla Wahlgren, ett lättdrucket ekologiskt vin som passade perfekt som ett sällskapsvin. Dessutom med en vacker etikett på flaskan - ett plus men inget avgörande när man väljer vin.

En sommardrink i gröngräset för att fira semestern!
Rödvinet Pazzione drack jag före och till maten.
Souvlaki, tzatziki, sallad och räksallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar