tisdag 5 juli 2016

Deviled eggs

Oj vad fort tiden går! Jag har ju inte gett er alla recept från midsommarbuffén än och snart är det dags för kalas med en massa nya recept. Förutom de örtkrämsfyllda ägghalvorna hade jag med dessa deviled eggs med en lite starkare fyllningen. Styrkan avgör man dock själv med tabascon.


Deviled eggs

6 hårdkokta ägg
3 msk majonnäs
2 msk crème fraiche
1 tsk vitvinsvinäger
1 tsk dijonsenap
 droppar tabasco
salt o peppar
rädisor till garnering

Hårdkoka äggen, svalna, skala och halvera.
Ta ut äggulorna och blanda med övriga ingredienser.
Spritsa fyllningen i gropen efter gulan.
Garnera med rädisbitar.

Jag kokade inte äggen tillräckligt länge så gulan var inte hård och därför blev fyllningen lös och gick inte att spritsa fint. Men det var god smak i alla fall och passade perfekt till laxen och sillen på midsommarbordet.

För mig är ägg ett måste till sill och om man dessutom gör äggen lite roligare med en fyllning blir det extra gott och vackert på ett buffébord.

***********************

Nu har det regnat och blåst hela da'n, Gissa om jag är nå less! Känns som en riktigt dålig höstdag. Det bästa med det här vädret är att jag inte behöver ångra min sena semester, värre är det för Leif som började sin semester i går. Men snart måste det ju bli soligt och varmt. Vi väntar och längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar