fredag 8 juli 2016

Ida 9 år

På gårdagens kalas började vi med lite fika och det bjöds på lite smått o gott, men ovanligt lite sötsaker eftersom jag inte vill baka så mycket gott nu när jag försöker undvika sötsaker. Framåt middagstid plockade jag fram lite sallad och salladstillbehör till de gäster som var kvar. Det blev en godare och mer uppskattad middag än vad jag hade vågat hoppats på.

Ida 9 år

Fikat

kaffekakor
drömmar
rån fyllda med choklad- eller smultronkräm
fotbollskaka aka mockarutor
rabarberpaj
köpt jordgubbstårta

jordgubbar
hjortron
vaniljsås
grädde


Maten
Pasta- och köttbullssallad

köttbullar
pasta
isbergssallad
gurka
tomat
paprika
majs

Gör-din-egna-sallad

Blandat på ett fat

isbergssallad
babyspenat
gurka
tomat
paprika
purjolök

Småskålar "plocka-vad-du-vill"

räkor
ägg
citron
thaichilistekt kyckling
bacon
fetaost

Rhode Island-dressing
Brieost
Pyramid-knäcke

Åh så gott det här var och alla gäster var nöjda med att få plocka ihop sin egna sallad, och alla blev riktigt mätta. Det här kommer jag göra om fler gånger när vi har gäster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar