fredag 27 februari 2015

Hell Week

Inte mycket till fredagskänsla här inte!

Från och med i dag och en vecka framåt är det jobb, jobb, jobb som gäller. För nu ska det nya personal- och lönesystemet växlas in och det är mycket som måste fixas och trixas innan de nästan 10000 användarna kan släppas in och börja jobba i systemet (och få rätt lön från det också).

En hektisk vecka utan dess like, men jag ser ändå fram emot den. För nu gäller det! Detta har jag jobbat med i ett halvår och nu är "slutprovet". Men pga den stora arbetsbelastningen och allt som ska klaffa just nu har vi lite skämtsamt börjat kalla veckan för Hell week.


På väg hem från jobbet till ett tomt hus så bestämde mig för snabbmat för jag var både hungrig o trött och kände verkligen inte för att börja laga mat. Det är inte ofta jag äter hamburgare men nu var det dags och det var såå gott. Efter att ha slängt i mig hamburgaren och druckit en god kopp chai-te med skummad mjölk var det dags att åter öppna jobb-datorn för ytterligare ett par timmars jobb.


Nu har jag jobbat klart för i kväll och tar en kvällsmacka, till Let's Dance, innan jag går och lägger mig. Det blir en tidig kväll i kväll för i morgon är det tidig uppstigning. Hur ska det gå? Jag som älskar mina lugna helgmorgnar med långfrukost och pyjamasmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar