tisdag 24 februari 2015

Tisdagslyx

Måndagslyx i går med plockmatsrester och tisdagslyx i dag med restaurangbesök. 

Har precis kommit hem från en trevlig middag med gamla kolleger. Ett restaurangbesök som började med att servitrisen tömde ut ett stort glas vatten över min rygg. Det blev kallt! Tack o lov hade jag en kofta i väskan som jag kunde ta på mig.


Efter mycket vånda valde jag till slut 3 små rätter, där två av rätterna var goda men den tredje hade jag kunnat vara utan. Tyvärr var det mest av just den. Vi lyxade även till det med efterrätt och äter man på kinarestaurang är det väl självklart att man äter friterad banan. Nu var det länge sedan jag gjorde min bananpaj som påminner om friterade bananer. Kanske dags att att göra den snart igen! Här hittar ni det receptet.

Och vad tror ni händer när vi serveras efterrätt?! Jo servitris nummer två häller ut en hel kanna med mjölk så det stänker på min bordsgranne. Då bryter jag ihop och skrattar så att tårarna sprutar. Jag tror de behöver skicka serveringspersonalen på kurs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar