söndag 27 januari 2013

Matsedel v.5 jan 2013

Oj, vad snabbt den här helgen tog slut. Trots att jag fick en extra ledig dag eftersom jag var hemma med  en småkrasslig Ida i fredags så har helgen försvunnit i ett rasande tempo. Men vardagarna brukar gå lika fort så snart är det helg igen. Kommande vecka är lite lugnare än den som precis har passerat, i alla fall som det verkar nu.

Väskor är packade, kläder framtagna, kylen fylld och matsedeln skriven...nu är vi redo för kommande vecka.
I lördags åt vi en enkel kycklinggryta, 
på söndag blir det kanske nå liknande.
Matsedel v.5 jan 2013
Må: Ugnsstekt korv och broccoli i chiligräddsås
Ti: Pizza
On: Lax
To: Potatisbullar
Fr: TexMex-gratäng
Lö: Fläskfilé
Sö: Kycklinggryta

Vi steg upp tidigt i morse eftersom Isak hade hockey så nu ska jag skynda mig i säng så jag får sova de timmar jag behöver för att inte vara "griniga Sara" i morgon. Ni har några goda recept att vänta på bl.a. lagade vi en god och stark skinkstek i crock-pot till middag i dag dessutom har jag bakat ett smarrigt lchf-formbröd, men nu är jag för trött för att lägga upp recepten. De kommer imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar