torsdag 17 januari 2013

Proffshjälp

Här håller kylan oss i ett järngrepp men det är oerhört vackert ute så man vill nästan inte att det ska bli varmare. Men det blev ingen promenad i kylan i dag, tyvärr för jag saknar min lunchpromenad då jag tankar energi genom motion, frisk luft, vackra vyer och ljus.


Ida hjälper gärna till i köket både när det är dags att baka eller laga mat. Hennes specialitet vid matlagning (förutom att röra i kastruller) är att skära grönsaker. Med full koncentration och tungan rätt i mun så går det riktigt bra.


Imorgon är det fredag....igen. Vad har ni för planer för helgen? På lördag ska jag och Leif på fest med föräldrarna i Isaks hockeylag, då hoppas jag på en trevlig kväll med god mat. Det blir catering-mat medan efterrätten blir hemmagjord och jag har lovat hjälpa till (så klart). Catering-mat kan vara sååå tråkig men den kan även vara underbart god, bara man tar från rätt ställe. Vi får väl se vad jag ger det för betyg på söndag.

Barnen föredrar grönsakerna var för sig istället för en ihopblandad sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar