lördag 26 januari 2013

Fredagsmysmiddag

I går hade Isak träning 18.15-19.15, dvs precis under vår vanliga fredagsmiddagstid. Så nu var den stora frågan "Äta före eller efter?" Det blev efter och rejält efter och så sent är jag inte speciellt sugen på alltför kraftig mat därför gjorde jag en varm smörgåstårta. Perfekt fredagsmysmiddag!


Har ni provat varm smörgåstårta än? Jag har ju några varianter här på bloggen under smörgåstårts-kategorin. Man kan kalla det för stor varm macka också. Den här gången gjorde jag en variant med tre polarkakor och en fyllning på skinka, zucchini och crème fraiche mexicansk chili med en topping av tomater, paprika och riven ost.


Isak ville hellre ha en "vanlig" varm macka så till honom tog jag bara en polarkaka med ketchup, rökt skinka och ost.

Nu ska det städas! Återkommer senare med vinnarna i chipstävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar