onsdag 7 december 2011

En halv gris

Tidigare i höstas beställde vi en halv gris av en bonde och idag fick vi allt fläskkött, bl.a. en julskinka på över 6 kg. Det blir bra till oss som älskar julskinkmackor. Isaks favoritmat sedan i somras är karrékotletter så han var lyrisk när han såg alla kotletter och ville att vi skulle tillaga och äta dem på en gång. Nu är den stora frågan: Hur ska vi rymma allt i våra frysar?

En bråkdel av allt kött.

Imorgon har vi julfest med jobbet och jag hoppas att det blir julbord för nu är jag så sugen att äta julmat. Blir det inte julbord imorgon är nog risken/chansen stor att jag gör ett mini-julbord i helgen för jag klarar inte vänta i drygt 2 veckor till. Har ni ätit nå julbord än?

2 kommentarer:

  1. Jag har ätit julbord på Western farm och ska till helgen på Örnvik och äta julbord.

    SvaraRadera
  2. På Örnvik åt vi julbord för några år sedan. Riktigt gott!

    SvaraRadera