torsdag 15 februari 2018

Myshelg på gång

Sitter i ett tyst hus med tända ljus, äter frukost och ser OS medan barnen sover och Leif har åkt till jobbet. En lugn o mysig start på dagen och jag hoppas på fler mysiga dagar i helgen för nu åker jag, Olivia och Ida till Stockholm (som ni som följer mig, @matro_sara, på Instagram redan sett).

Vi ska bo på hotell, äta hotellfrukost, shoppa, fika o äta en massa gott och framför allt ska vi se Marcus och Martinus på Globen. Det var Idas julklapp, den bästa, och hon är så förväntansfull och jag hoppas att hon inte blir besviken. Ska jag vara helt ärlig så är nog jag lika förväntansfull 😀


Längtar tills vi är på plats i Stockholm, tycker det är så jobbigt att packa och försöka komma ihåg allt. Hjärnan går på högvarv för att vara säker på att jag har kommit ihåg o tänkt på allt. När jag väl sitter på planet och är på väg då brukar det släppa för då finns det ju ändå inget jag kan göra. Det som är glömt är glömt....

Det tog tid att skriva det här inlägget. Barnen har vaknat en efter en och Isak har hunnit åka i väg till skolan där nationellt prov i matte väntar. Skilda världar - vi åker på roligheter och han har prov. Fast han är mer än nöjd med en helg hemma utan systrar.

Nu måste jag stänga ner datorn, dricka upp teet, packa det sista och heja på Charlotte Kalla som vi hoppas tar OS-guld på 10 km fritt.

Ha en bra torsdag!

1 kommentar:

  1. Vilket härligt inlägg! Låter som en riktigt bra morgon! Ha det så bra i storstaden och njut av hotellfrukosten och annan god mat och trevlig underhållning!

    SvaraRadera