söndag 18 februari 2018

Alla hjärtans dag till slut

Efter några helt underbara dagar i Stockholm med mina fina tjejer är det ändå skönt att vara hemma igen. "Borta bra men hemma bäst" stämmer såå bra in på mig.

I onsdags när det var Alla hjärtans dag hade jag alldeles för mycket att göra för att hinna njuta av att tillaga och äta en riktig Alla-hjärtans-dag-middag. Varför stressa? Det går ju lika bra att fira Alla hjärtans dag idag. Nu kunde jag njuta både av att tillaga och äta middagen. Vi hade så himla mysigt när hela familjen satt länge länge o åt och pratade. Oftast är det nån som är på språng eller har bråttom nånstans, men inte i dag. Me like!

Till förrätt åt vi Toast Skagen och drack bubbel
Skagenröra på mitt favorit-lchf-rostbröd
Var rätten var stekt karré, sötpotatis, sallad, bea och rödvin
Vi fick inte tag i nå riktigt gott kött till bra pris, så vi körde på karré i dag och det var inte så dumt trots allt
Efterrätten servades i hjärtformar
Grädde, hallon och Noblesse

Denna Stockholmshelg har tagit på krafterna, så jag tror att jag ska gå o lägga mig rätt snart trots att klockan inte ens är 22 än. Känns riktigt lockande att få krypa ner i sin egna säng efter några nätter i en hotellsäng. Fast jag har faktiskt sovit bättre än jag brukar göra på hotell, och jag har inte vaknat med huvudvärk en enda gång under den här Stockholmstrippen. Annars brukar jag oftast vakna med hemsk huvudvärk/migrän efter en natt med andra kuddar än mina egna. Mina kiropraktor-besök kanske gör nytta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar