söndag 6 september 2015

Matsedel v.37 september 2015

God morgon! Har ni sovit gott? Det har inte jag! En småkrasslig Ida kom ner till oss och trängde undan mig så jag fick knappt nån plats att sova på. Till slut gick jag upp och la mig i hennes säng och fick några till timmars sömn.

Nu är det dags för frukost och sen kan vi kicka i gång den här molniga söndagen på allvar.
Matsedel v.37 september 2015

Meat free Monday
Morotssoppa med curry
Värmande soppa med god currysmak, ät gärna med en god macka.

Tisdag
Ugnsstekt falukorv och broccoli i chiligräddsås
Enkelt i ugn, ät som den är eller servera med ett gott potatismos.

Onsdag
Vardagsfisk för fru Bråttom
Allt-i-ett i ugnen. Så smidigt.

Torsdag
Äppel- och fläskfilégryta med grönpeppar
Förbered gärna dagen innan så smakerna får gosa till sig.

Mysfredag
Kycklingkebab
Byt ut fredagstacon mot kycklingkebab - barnen kommer inte bli besvikna.

Godsak till helgen
Hallonpannacottapaj
Servera pannacotta på ett nytt sätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar