söndag 20 september 2015

Grattis Olivia

Nu har vi firat klart vår fina stor-tjej (för i dag), tänk att hon nu är 16 år och får börja övningsköra. 


I oktober ska vi, traditionsenligt, ha en höstfest för släkten då vi firar både Olivia och Isak så till dagens middag var "bara" mormor och morfar bjudna. De bjöds på en av Olivias favoriträtter - en het räkgryta serverad med tagliatelle och sallad. Har ni inte provat räkgrytan än måste ni prova snarast, den är så underbart god...och stark. Här hittar ni receptet.


Inte helt oväntat blev det en chokladefterrätt, både jag och Olivia är galna i choklad. Jag bakade en chokladkaka som sen toppades med mandelgrädde och garnerades med chokladspån. Recept kommer...


Jag hoppas Olivia är nöjd med dagen...och presenterna. Dagen började på Clarion hotel Sense och deras Sky bar där en härlig frukost stod uppdukad. Jag tror att det är fler Lule-bor än vi som tycker om hotellfrukost för det var många frukostgäster och många med ytterkläder med sig.

Mitt frukostval
Räkgryta, tagliatelle och sallad - receptet för en perfekt middag.
Choklad, choklad och choklad och sen lite mandelmassa till det blir perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar