tisdag 22 september 2015

Äta, sova, shoppa

Snart är det helg! 
Kanske inte riktigt än men eftersom jag är ledig på fredag så är det ju faktiskt bara två arbetsdagar kvar. Hinner ju knappt med. Jag åker till Stockholm på fredag och vill tvätta en hel del kläder både till mig och barnen innan dess. Men det börjar bli bråttom om de ska hinna torka innan de ska packas ner. Vad har ni för helgplaner? Jag ska äta, sova och shoppa :)

bild från www.zazzle.se

Äter ni nå mycket rotsaker nu när de är så billiga? Jag har precis kokat upp ett gäng rödbetor så att de är klara till middagen i morgon. Kokta rödbetor är ju så himla gott till mycket, men absolut godast är de nog nykokta, varma och med en smörklick. 

I kylen finns även en massa morötter och vitkål, billigt och gott. Jag älskar den här tiden med billiga rotsaker. Det finns så mycket gott man kan göra med morötter, vitkål och rödbetor. Tips kommer!

I morgon ska Ida ha med sig morötter istället för frukt till skolan och hon valde så klart de två roligaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar