lördag 26 september 2015

Stress i Stockholm

Nu har vi varit två dagar i Stockholm men det känns som vi har varit här längre för vi har gjort massor. Jag hade tänkt att det skulle bli en lugn helg med mycket vila, men oj så fel jag hade. Här kommer en snabbresumé av våra dagar.

Igår landade jag vid lunchtid så efter att jag hade dumpat väskan på hotellet gick jag till Wayne's coffee för en stor kopp chai-te tillsammans med en liten macka och en stor bulle. Det gäller att prioritera rätt!

Några timmars shopping hann jag med innan det var dags för middag. Det var gameday med match mellan Luleå och Skellefteå så middagen åt vi på O'Learys samtidigt som vi såg matchen. Inte mitt förstaval på restaurang i Stockholm men nu var hockeymatchen prio ett.


I dag var vi tidigt uppe och åt frukost för vi ville vara ute vid Nacka strand redan klockan 11 när Stockholm Beer & Whisky festival öppnade. Flera mässhallar fulla med öl och whisky, men vi var patrioter och stod längst vid Jämtlands bryggerier och Jukkasjärvi export (mer om dem senare).

Sen fick vi bråttom därifrån för 15.30 började musikalen Det påstrukna Förklädet som vi skulle se och vi ville hinna få i oss lite mat och framför allt te innan den började. Vi hann! Efter två intensiva dagar så orkade vi inte med nå större utsvävningar utan gick till en närliggande restaurang där vi åt goda grillspett med tillbehör, innan vi gick upp på hotellrummet och såg slutet av dagens hockeymatch på datorn.


Nu ska jag stänga ner datorn och släcka för i kväll, så att jag får många timmars sömn i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar