lördag 5 september 2015

Förberedd middag

Oj vad klockan hann bli mycket innan jag hade tid att sätta mig vid datorn, men jag vill ändå hinna dela med mig av dagens middag innan jag går och lägger mig för i morgon är det dags för nya inlägg, bl.a. är det dags för en ny veckomatsedel.

Mamma opererade foten i måndags och ska nu hålla sig hemma o inomhus och jag har inte hunnit dit en enda gång på hela veckan. Men i dag var det äntligen dags för ett besök så jag förberedde en enkel trerättersmiddag hemma som vi packade med oss och åkte dit med vid middagstid.


De goda rågkrustaderna ville jag att även mamma skulle få smaka, så det blev förrätten - fyllda med skagenröra och garnerad med en vindruva. Går snabbt att fixa i ordning precis innan de ska ätas!

Till varmrätt bjöd jag på en fläskfilégryta med champinjoner, paprika och minimorötter som vi åt med ugnsrostade morötter, potatis och lök och självklart även en sallad. Gryta är perfekt mat att förbereda och bjuda många på!

Efterrätten (som ni kanske har sett på Instagram) blev rårörda hjortron, kardemummacrunch och en kräm gjord på cream cheese, vaniljsocker och grädde. Vanilj-ost-grädden måste jag dock komma på ett bättre namn på. Vad ska jag kalla den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar