torsdag 3 september 2015

Internationell matmarknad - tredje året

Den här veckan har den internationella matmarknaden besökt Luleå för tredje året i rad och det verkar bli samma succé som tidigare år. Storgatan fylls med matstånd där det säljs korvar, ostar, oliver, olivolja, godis, kakor, fudge, churros, matportioner och en massa annat.

Köerna ringlar sig långa och man måste vara förberedd på att få vänta på sin mat. Men oftast är det värt väntan. Olivia hade långlunch i dag så vi passa på att gå en sväng på stan och bestämde oss sen för att äta lite thaimat (nudlar med kycklingspett eller vegetariska vårrullar). Men det godaste var efterrätten som var nygjorda och stekheta churros med choklad. Så gott! Måste köpa en omgång i morgon också tror jag.


Till middag åkte Leif in och köpte med sig fyra matlådor hem som hela familjen delade på. Han valde Bigos (polsk jägargryta), Fish and chips, Blue cheese chicken och Salviapotatis med kycklingben. Inte riktigt vad jag hade valt, jag skulle nog ha valt Gyros, kyckling- och grönsaksspett, chicken red curry och pizzabaguette istället. Och framför allt hade jag köpt med mig lite efterrätt - churros, crêpes och "rullebulle" hade nog fått följa med mig hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar