fredag 4 september 2015

En bra fredagkväll

Alltså jag tror jag drömmer!

Klockan är inte ens tio en fredagkväll och alla är redan hemma. Jippie! Det innebär att jag kan gå och lägga mig o sova redan nu och behöver inte vänta in att barnen ska komma hem välbehållna. Lovely!

Så otroligt skönt, så nu ska jag bara skriva klart det här inlägget och sen ska jag gå och lägga mig i min nybäddade säng och läsa lite i boken jag håller på med just nu. Jag håller äntligen på att få tillbaka rutinen att läsa lite innan jag somnar.


Dagens middag var en typisk fredagsmiddag enligt mig, nämligen baconfylld långfranska. En godare och roligare variant på varm macka. Recept kommer i helgen.

Till efterrätt åt vi "rulle-bulle" som jag köpte med mig hem från matmarknaden. Jag tycker den ser torr och tråkig ut, men den är otroligt saftig och god. Den med strössel är vackrare men den med kanel är godare och blev hela familjens favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar