onsdag 29 maj 2013

Värmebölja

Svårt att tro att det fortfarande bara är maj. Vi har en ordentlig värmebölja med 25-30 grader, så det känns mer som juli än maj. Tänk om det fortsätter så här hela sommaren, vad underbart det skulle vara. Som sommaren 2011 som var helt underbar här i norr.

Ni har väl inte missat SMHIs viktiga meddelande?!

Trots att det bara är onsdag och det är flera arbetsdagar kvar så var jag tvungen att ta ett glas rosévin på altan. Dels är rosévin och sol riktig vardagslyx och dels hade jag lite att fira. Jag får så många roliga erbjudanden och uppdrag just nu. Gäller att njuta mellan all stress också.

Gott rosévin som blir ännu godare när det dricks i strålande sol på altanen.

Vi är fortfarande utan spis så det är perfekt med grillväder och i dag hittade jag riktigt billigt grillkött. Vi bestämde rätt sent att vi skulle grilla så på väg hem från jobbet åkte jag förbi Kvantum för att köpa nå kött. Då hade de karré med kort datum för 19 kr/kg. Vilket fynd! Karré är ju dessutom bland det godaste fläskköttet att grilla. Serverad med lite sallad och sås så blir det en god middag efter minimalt med ansträngning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar