torsdag 9 maj 2013

Friday's Jack Daniels glaze till grillat

Trots regn och rusk grillade vi även idag. Och i dag blev det en 2-dagars-marinerad älgrulle som vi grillade på indirekt värme. Det var Leif som gjorde marinaden så jag har ingen större koll på vad han använde i den. Men eftersom Jack Daniels-flaskan stod i köket förmodar jag att han använde det i marinaden, för han skulle aldrig komma på att dricka av den när han har hela källaren full med riktig whisky. När flaskan med Jack Daniels redan var i köket passade jag på att göra ett annat favorit-tillbehör - Jack Daniels glaze.


Har ni ätit på T.G.I.F (Friday's) och smakat deras underbara Jack Daniels glaze? Den här smakar som den! Eller Olivia tycker faktiskt att min är snäppet godare :)

Det är ganska många ingredienser, men låt er inte avskräckas av det.

Känns som det är dags för ännu en kopp te. Vågar inte räkna hur många te-koppar jag har druckit i dag. Det är mååånga. Men det är så himla gott med varmt te för en värkande hals. Honung sägs ju ska vara bra för halsont, men jag tycker teet blir alldeles för sött och dåligt så jag struntar i honungen och tar extra mycket te istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar