lördag 4 maj 2013

Kalasdag

I dag blir en riktig kalasdag på barnmässan hoppas jag...igår var det i alla fall en kalasdag då vi firade pappa som fyllde år i torsdags. Vi började med bubblor av olika slag både med och utan alkohol, till det åt vi mina goda pestorullar, chips, tacochips, gurka, rädisor, vindruvor och ostkex.


Till varmrätt blev det en god chili con carne, chili sin carne, köttfärspaj, ris, sallad och hembakat bröd. Jag och Ida som älskar bönor åt riktigt mycket av chilin, som jag drack ett gott rosévin till. Måste köpa mig en egen box inför våren och sommarens alla middagar på altan. För visst är det så att rosévin är godast utomhus?


Efterrätten blev en tårtbuffé med pavlova, mandelmassatårta, äppelpaj, en massa frukt o bär, grädde och vaniljsås. Sen fick man själv plocka ihop sin egen favorit-tallrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar