torsdag 16 juli 2020

Lugnet före stormen

Jag går i väntans tider!
Jag bara väntar på att få sätta igång på riktigt med mitt födelsedagskalas - mitt Garden Party, som jag ska ha på söndag. Alla förberedelser är klara så nu väntar jag bara tills det närmar sig och jag kan börja med sista fixet så som att duka, pynta, göra tårta o sallader och en massa annat. 

Det känns som jag har läget under kontroll och att det inte är så mycket kvar att göra. Men jag vet att det ändå alltid blir stressigt in i det sista. Slutfixet tar alltid längre tid än man tror.

Igår var vi på ett annat kalas och fick en massa go'fika bl.a. blåbärsbullar och jordgubbstårta. Två storfavoriter och det var riktigt skönt att komma i väg hemifrån ett tag och tänka på annat.


När jag sedan kom hem var jag för lat för att börja laga mat, dessutom hade vi inget gott och enkelt hemma så vi gjorde det väldigt enkelt för oss. Vi beställde mat med hemkörning. Hur skönt är inte det? Man behöver inte ens åka i väg utan det är bara att sitta och klicka i sin beställning, betala och sedan sitta o vänta på att få maten levererad. Perfekt!

Igår blev det en flottig men god kebabpizza med orientdressing. Orientdressing är väldigt populärt i norra Sverige men jag tror knappt det finns söderut. Där går ni miste om något.


Eftersom vi vaknade tidigt idag passade vi på att åka tidigt till affären för att undvika folk. Men problemet var att det var inte bara lite folk, det var även lite varor. Mycket av det jag skulle ha i grönsaksväg var slut, så nu måste jag i väg nån mer dag och handla det sista. Dessutom lär jag ha glömt att handla något också, så är det alltid inför kalas.

Något annat som var irriterande var att jag såg en annons på Facebook att de hade billiga jordgubbar idag. Perfekt! Men när vi väl kom dit var det inte alls några billiga jordgubbar så jag frågade om det. Då hade de lagt ut fel annons på Facebook, men tagit bort den strax efter. Så typiskt att jag var in på Facebook precis när fel annons låg där.


Nej nu ska jag ut i solen med en kopp te och fundera på vad jag ska ägna denna torsdag åt. Kanske en promenad, läsa en bok eller kanske åker vi till nån badstrand. Vi får se vad vi känner för om en stund.

Ha en bra sommartorsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar